Saturday, April 18, 2009

Jom Baca NoveL... :)


Salam..


HAK CINTA TERPELIHARA - LYNN DAYANA
Novel atas ni aku br abis baca 2 hari lepas.. bkn aku beli, pinjam jek.. hahaha..
best gak citer nye.. cukup rase, cukup perisa... ayat2 perbualan dorang pon best.. ader lucu n cumel... hahaha....
556 mukasurat.. tebal la jugak...
citernye berkisahkan 5 org sahabat yg berikrar utk ttp bersahabat smpai biler2, tp di sebabkan salah faham.. segala nye berubah.. masing2 mencari jln hidup sendiri.. 5 thn berlalu, masing2 idop dlm dunia masing2.. neesa yg dah bersuami, yus masih sendiri, qartini yg blm bertemu bahagia dan sarah yg menunggu saat utk pergi..
sampai 1 mase, mereka bertemu.. ade masih di penuhi dendam n ade yg ingin mengeratkan hubungan yg sedia jauh... ade hati yg terluka n ader yg bahagia...
kan cukup rase, cukup perisa....
tp, yg paling aku suke, watak eric n qartini.. qartini yg keras ati n eric yg sgt baik baik..
wujud kah lelaki mcm eric.. baik, hensem, soleh, almost perfect la jugak... sib baik qartini punye... kalo tak, aku yg nak ngurat... hahahhaa.....
ape pun, dlm persahabatan, mungkin ade terlanjur kate or tersilap ckp n tersalah paham..
tp, ape pun perlukan penjelasan n penyelesaian.. jgn judge sahabat kiter tanpe pernah bertanye n meminta penjelasan dr nye.. segala yg berlaku, ader reason...
jgn d sebabkan ego n keras hati, kiter membiarkan sahabat kiter terseksa n menderita.. biler kiter tersedar, mungkin sume dah terlewat.. menyesal pon tak bergune lagi dah...
k lah, next time aku citer pasal novel lain plak eh...
jg la sahabat anda, jika anda kehilangan nye.. mungkin anda takkan dpt lg sahabat sebaik dier..


1 comment:

umar_skyscooter said...

Aslkm,hai.nice blogging ler,erm nk ajak tuan rumah dtg ke kenduri blog sye ni di http://chipmunk18.blogspot.com , n jgn lupe linkkn blog ni yer,ok bye

aku

Assalamualaikum Sihat ke semua.. camne kehidupan? turun naik tu biasa la kan.. Jap ok, jap tak ok... Aku plak, skang rasa sket kesunyian....