Thursday, July 30, 2009

Diet...


hyeee....
sihat ker ari nie?? aku sihat jekk... makin bertambah2 sihat.. ari ni aku berpuasa lg.. dah 4 ari aku pose.. am seronok plak.. tak sabo nak tggu bulan ramadan.. pastu raya.. raya?? aiyyarrkk..blm ade bajet utk raye la.. bajet larii sepanjang mase.. hahaha...



berbalik pada tajuk aku kat atas tu haaa.. erm, act aku dah berada pada tahap2 kritikal neh.. semenjak 2,3 menjak.. aku rase diri aku makin chubby, makin comell... risauuu sgtt... mungkin d sebabkan perasaan happy sesajek?? or biler umo makin meningkat, metabolisma makin la berkurang?? atau aku mmg suke nak mengunyah n kurang gi exercise cam dolu2.. hehe.. rase nye itu la jawapan yg paling tepat.. aktiviti melepak smbil membiakkan lemak mmg jd faveret.. hehe...
[ sekadar gambo perhiasan utk memeriahkan blog aku]
semalam, ade la hamba Allah tu telah mencabar aku yg chumel nie(pasan!!!).. kalo aku dpt turunkan berat lebiy dr 20kg b4 mei 2010, aku akan di bawa bercutik2 secara percuma di maner2 seluruh semenanjung msia nie.. 20 kg beb... bole imagine tak berat aku beraper skng ni?? kahkahkah...

[ ni bukan haku okey ]

kebetulan aku pon tgh berpose nie.. so, ni salah satu langkah utk berdiet la yerkk.. erm, korang rase aku ley buat ker?? erm, ape pun kene la kuat n rajin.. hehe.. doa2 kan la yerk.. nak kurus bukan takat nak melawa.. tp jugak utk kesihatan.. zaman skang, makin byk penyakit yg timbul.. so, cegah lebiy baik dr mengubati.. sbb tu la aku kene, harus n wajib jaga pemakanan dr skang..


[ piramid makanan ]
[ makan la secara sihat..:) ]
so, pada saper2 kat luar saner yg ade cara, ada petua or ader jampi serapah (ade kene mengene?) utk diet n kuruskan badan.. plz share some info with me yeaa.. erm, doakan aku berjaya okeyy.. hehe....

7 comments:

alvin si melayu bercherita said...

tentiu miss lilymily yg chumil kerana sudi jadi geng wilayah cake coklat...

jai.jezz ^.~ said...

lah. ater ngah poser.. xkan gemok kot..

MiSsyLiLy said...

hye alvin..same2.. thnks gak coz jd follower kiter.. :)

jai.jezz : dah gumuk la fiza, pose 2bln pon lom tentu ley kurus... hehehe

scha said...

baring atas jalan tadah perut tunggu stamp roll lalu. Ekekeke.

MiSsyLiLy said...

scha : tu slim gilerrr... lebiy slim dr saloma.. hehehehe

jai.jezz ^.~ said...

scah : weih kau wat lawak aper ni.. terus kojol la...

*apasal aku jadik tuan punyor blog lak ni.. lebih-lebih lak.. blah cepat...!!!

MiSsyLiLy said...

KAHKAHKAH.. memacam je jezz ni.. cik scha mmg camtu, bg idea nak membunuh jekk..hehehe... jezz pon same gak kot.. ai bc idea utk org dmm tu okeh..

I'm Back!!

Tajuk acah-acah taiko sgt.. wekkk Im back sbb lame tak upload.. kat opis xde line tenet. dah 8 bulan kot.. Hari ni baru repair.. baru e...