NUFFNANG

Monday, October 26, 2009

**entry emo**

yea tuan2 dan puan2 sekelian.. sesungguhnye aku skang dlm keadaan yg tidak berape stabil.. emosi sgt2 la terganggu nye... sumer ni berpunca dr mamat workshop yg sgt meyakitkan ati.. ade hati nak menipu awek sebaik aku neh.. **ehem, tlg jgn muntah**

janjinye, aku bole amik kete pada jumaat ( 26/10/2009 ) ptg.. selepas blk keje... ngn semangat yg berkobar, ptg tuh gak aku call dier(sib baik sy call dulu tau!) dier kater, "blm dik.. pas maghrib..kang kalo dah siap abg call" okeylah tuh.. aku pon tggu la, dah habis maghrib n nak masuk isyak... aku call lg, jwapan dier "blm lagi la dik, abg tak dpt ctc bdk abg tu".. confius gak ngn brother tuh.. tp ngn lembut ati nye aku pon ckp, "takpe2 bang, kalo tak smpat mlm nie, esok tghari la" aku ni bkn ape, takmo la dier keje kelam kabot..

sabtu (27/10/2009) kul 1.30pm.. aku gi workshop tu lg.. nampak nye dier tgh menguli2 lg kete aku tuh... biler aku tnye, jap lg... aku tunggu, sampai dkt sejam aku kat situ, biler tanye, jawapan dier "jap lagi, abg nak cuci dulu" lg stgh jam.. cam dah lamer la aku tggu, so, aku blk la dulu.. so dier call kalo dah siap.. aku blk umah jln kaki... panas lak tuh.. dah kat umah, sempat la aku kemas2 brg nak blk kg.. sejam pastu, dier call.. kete dah siap...

aku ngn bwk beg, pakai payung, jln kaki.. gi kat workshop tu blk... aku dtg ngn harapan semuanye sempurna.. lgpun payment dah aku setelkan tghari td... smpai jek aku kat saner, mamat tuh ley ckp yg kete tuh bole jln tp tak siap sepenuhnye... isnin dtg lg... kalo korang, ape rase nye?? aku tggu lameeee, dier ley bg jawapan camtu.. payment dah byr, bkn sikit2 tau so aku harapkan yg terbaik.. dah byk mase aku bg... bengkak giler la...

rase nak nangis time tu gak..pas call kakak aku, aku decide taknak amik kete tu dulu... selagi tak siap.. selagi tak complete, aku tak nak amik... ngn muke yg ketat, aku blah ngn beg2 n payung aku.. kesian tak?? mase aku blah tuh, boss dier takde.. tak lame pastu boss dier call, dier janji kat aku, ari senin.. aku bgtau, kalo tak complete, jgn soh aku amik kete.. n kalo ader hati nak soh aku tambah duit lg, u amik u punye part sume n pulangkan duit aku.. aku wat sendiri... huh~

ptg tu gak, abg ipar aku dtg umah(dier tau dr kakak aku).. dier amik resit n gi kedai mamat tuh..
last info yg aku tau, upe2 nye ader part yg x sampai lg.. so, ptt la kene dtg lg... tp sket pon dier tak bgtau aku.. kalo aku tak tau, mungkin dier ley tipu aku...

sehingga saat nie, dier takde pon call aku kater kete dah siap... padahl dier beriye janji yg ari ni sumer ley siap.. camner nak support org melayu kiter?? aku sgt2 kecewa ngn ape yg jd nie... aku bkn org kaye, aku byr bkn sket2, walaupon dgr beberape org kate yg tmpt tuh mhl,, tp sbb dah terlanjur hantar, aku mls nak pk n sentiasa positif.. mungkin mahal tp service tip top... so, ok lah... tp service nye sgt la teruk... erm, mungkinkah sbb aku pompuan dier rase bole perbodohkan aku??

sgt2 kecewa la ngn ape yg dah jadi... ari ni aku gi keje naik bas lagi... n d tambah ngn kamera aku plak rosak,, sebab musabab tak dpt d pastikan... lg la aku bengang... uwaaa.. sediynyeee.... bln nie btl2 penuh ngn dugaan... mintak2 sumernye akan baik seperti biase... amin...

13 comments:

alvin takda rumah harga 8juta story.... said...

sumpah aku benci dgn pomen tu...aku penah hadapi menda cam ni...depa ingat depa bole nak pijak aku..sowi la...aku tow keta aku kua bengkel n beli keta baru...hahahahahahhaha...menci!!!!!

~ ZuRa ~ said...

ye ke awek? cian nye..next time jgn antar kat ctu lagi tau..kitorg pun dah lama x antar kat ctu..byk penyakit berjangkit..bln ni rosak 1..bln dpn rosak yg len pulak..isshh2..melampau!!

Nini said...

sis..tu laa antara perkara yg nini tak ske ngan mekanik, kete rosak, dan bnd2 yg sewaktu dgnnya..

sbb kite org pompuan ni ade tendancy to be cheated. adess..

rs nak je blaja riper kete sndri..
haha!!

fhad said...

erm manusia.. mmg camtu..nak kaye macam2 dorng leh wat... sabar je kak... satu hari nnt bangkrup la dorng tuh..

~amy liana8886~ said...

kalau pergi bengkel biasanyer rosak sikit akan jd byk..spatutnyer hbs 200 jd 1000..gram kadang2 sis..kite belaja repair sndri la sis..hihi..

MiSsyLiLy said...

ALVIN - aku pon mencik gak... kalo ade duit mmg beli kete br gak.. hahahaha...

MiSsyLiLy said...

zura - ye lah awek.. sediy ati ku tau... mmg tak puas ati sungguh... jgn mimpi nak gi saner lagi.. blacklisted...

MiSsyLiLy said...

nini - tu la pasal, ingt nak belaja berdikari... tp amni lak jd.. mmg terase sgt nak belaja repair sendiri.. ley amik upah beulkan kete kwn2 lak.. hehe

MiSsyLiLy said...

fhad- tu la fhad, sis doa jek, kalo mmg dorang tu dengki n busuk ati.. tuhan pulang blk kt dorang.. br tau lah...

MiSsyLiLy said...

amy - tu la sis mls nak gi bengkel.. ader je jangkit2 nye... nyampah tau..

scha said...

lor workshop mana tuh yg Cik Lily anto?

MiSsyLiLy said...

scha - namenye RAMLI WORKSHOP kar air biru p,gudang... jgn la gi sane.. penipu besar tuh... huh~~ **emo lagi**

scha said...

Ermm.. Kalu kes2 beso camni baik p Produa Plentong jerk. Lebih terjamin & murah. Staff sana pon baik2.