Friday, February 5, 2010

my life..

dah citer pasal keje..
now nak citer pasal life pulak....
awal2 tahun yg agak memenatkan....

bermula dr dpt keje di tmpt yg agak jauh,
panggilan dr pemaju utk amik kunci umah...
nak pindah brg..
penat giler....
tp tu rezeki.... rezeki dtg bertimpa2....
alhamdulillah....

alhamdulillah juga, ade kwn2 yg ringan tulang membantu...
tolong cuci umah, angkat barang..
kemas umah.... sumer amat2 d hargai....
pastu kat tapak baru pon dpt umah baru..
umah lebiy baik ngn sewa yg lebiy murah...
syukur2...lege2.....
sumer berjln baik dan lancar....

skng mase utk rht smbil nunggu gaji yg tak kuar lg....
hehehe... biler dah kuar sok, byk nye yg kene byr....
maklum gaji tak beso..
gaji kalian lg beso.. huhuhu
tp ttp bersyukur.... aminnn

segala tentang kerja aku...

sedar tak sedar dah dkt 2 bln aku ngn keje baru...
selame 2 bln aku mencr rentak utk suaikan diri....
keje senang.. simple... cumer jauh beza ngn bidang yg lamer....
tp aku suke... bidang baru, pengalaman baru...
jd mama, cikgu, kwn utk penghuni2 yg sakit...

tp mereka bkn seteruk yg aku jangkakan...
mereka cume insan biase yg tersilap langkah..
terjebak n masalah tu yg menghantar mereka kepada aku....
bergaul ngn mereka byk wat aku berpk d luar dr jangkaan kiter..
ye, berpk d luar kotak pkran aku selama ni....

alhamdulillah...
kalimat ini selalu aku ucapkan skng nie...
tanda aku bersyukur ngn ape yg aku ade..
aku suke pengalaman yg aku dpt....
byk bende yg aku ley buat skng nie....

ari ni, pertama kalinye, aku pegi penjara bentong, pahang...
pengalaman yg mmg aku tak lupe....
ye, aku takut.. jantung berdebar2....
rasenye, mengigil2 tngan biler nak sign buku daftar pelawar...
tp, dpt tgk keadaan dlm tu buat aku jd bersyukur,
sbb aku dok kat luar.. bebas wat ape saje....
ape agaknye rase dok belakang tembok batu..
jauhkan lahh....

aku suke..aku gembira.. aku senang....
aku tak penah menyesal ngn pilihan aku...
thnks Allah sbb bg aku jln....

waahh.... rindunyeee ini blog...

assalamualaikum....
miss la kat blog.. miss sgt2..
byk citer nak share...
byk sgt2...

u olss sihat??
ape citer br??
mase mmg tak cukup skng nie..
so tak smpt nak lawat blog kwn2 sumer..
dlm ati punye rindu,
tuhan jek yg tau...

me?
sumer ok..
semakin ari semakin ok...
now dah terima sepenuhnye
perubahan yg berlaku...
cume rindu kat family n frens tak kan penah ilang...

Kebun Kembun dan Mulberi

Assalamualaikum... happy sunday u ols. di johor, sunday keje yerk.. xde makne nak golek2 sampi kul  doblas.. heee Last week aktiviti,...