Friday, February 5, 2010

segala tentang kerja aku...

sedar tak sedar dah dkt 2 bln aku ngn keje baru...
selame 2 bln aku mencr rentak utk suaikan diri....
keje senang.. simple... cumer jauh beza ngn bidang yg lamer....
tp aku suke... bidang baru, pengalaman baru...
jd mama, cikgu, kwn utk penghuni2 yg sakit...

tp mereka bkn seteruk yg aku jangkakan...
mereka cume insan biase yg tersilap langkah..
terjebak n masalah tu yg menghantar mereka kepada aku....
bergaul ngn mereka byk wat aku berpk d luar dr jangkaan kiter..
ye, berpk d luar kotak pkran aku selama ni....

alhamdulillah...
kalimat ini selalu aku ucapkan skng nie...
tanda aku bersyukur ngn ape yg aku ade..
aku suke pengalaman yg aku dpt....
byk bende yg aku ley buat skng nie....

ari ni, pertama kalinye, aku pegi penjara bentong, pahang...
pengalaman yg mmg aku tak lupe....
ye, aku takut.. jantung berdebar2....
rasenye, mengigil2 tngan biler nak sign buku daftar pelawar...
tp, dpt tgk keadaan dlm tu buat aku jd bersyukur,
sbb aku dok kat luar.. bebas wat ape saje....
ape agaknye rase dok belakang tembok batu..
jauhkan lahh....

aku suke..aku gembira.. aku senang....
aku tak penah menyesal ngn pilihan aku...
thnks Allah sbb bg aku jln....

1 comment:

~ ZuRa ~ said...

alhamdulillah..
suka bila tgk kwn2 hepy..

Kebun Kembun dan Mulberi

Assalamualaikum... happy sunday u ols. di johor, sunday keje yerk.. xde makne nak golek2 sampi kul  doblas.. heee Last week aktiviti,...