Thursday, January 20, 2011

politik**

politik..
apsl citer psl politik??
politik negara??
heh~ come on.. aku kureng minat psl politik nie...
walaupun aku slh seorg ahli pu3 umno,
tp aku bknla seorg yg aktif berpolitik...

tp..
politik ni bukan je psl negara,
bukan psl dunia..
ari2 pon ade politik...
ape jek yg melibatkan organisasi biase ade politik..
politik is about power...
hehe, tu yg aku belaja mase seminar pertama ari tu.. ahakss...

actually,
aku nak citer psl politik yg berlaku dlm organisasi tmpt aku mencari mkn..
nk citer cmplete x bley *mateyla kalo hq tau*
biler org yg aku hormat, upenye2 musang berbulu ayam...
at last. org bwh jd 'kambing itam'


**sesi meluahkan perasaan, ai sgt mrh okeh**
ko punye salah.. ko yg tunjukkan performance yg x bgus, selalu m.i.a...
pastu ko nak slhkan org len plak..
bole tak ko btggungjwb atas kesilapan ko...
mulot ko mmg manis...
mmg ade gula la ko punye mulot..
dpn org, mmg ko terbaekkkk..
tp, ati ko busuk cam taik...
paling aku tak tahan,
ko ley nak kambing itamkan org2 yg paling setia kat ko....
busuk btl la ko nie...
dah la tamak..
x cukup2 gaji beso ko tu..
sampai sume bende pon ko nak sebat...
spesis ape ko ni??

ko buat boss aku yg kecik tu nangis..
makin kecik dah aku tgk...
nak cover diri sendiri..
ko gunakan org2 bwh yg tersepit tu utk jual name org yg takde kne mengena..
tak rase bersalah langsung....

aku harap ko dpt la blasan atas ape yg ko dah buat..
ko dah menzalimi org yg tak bersalah...
aniaya org tu dosa besar tau..

utk org2 yg back up c tue tu...
ngn korang sekali akan d hukum rase bersalah sbb aniaya org...
berape byk die byr ko utk jdk balaci dier??
bongok!!

mmg aku takde x terlibat secara lgsung..
tp bile die gunakan kuase veto utk burukkan org..
burukkan ketua aku...
aku jadi marah..
ko ingt ketua kau pompuan, ko ley gula2kan die....
2thn lg die nak pencen...
selama berkhidmat, die tunjukkan perfomance yg sgt baik...
so, ko ingt ngn mulot ko ngn balaci2 bodoh ko tu ley nak jatuhkan die..
heh~ silap la..

well
ni politik jugak..
politik utk kepentingan diri..
politik utk kuasa...

sekian jek entry penuh kemarahan dr aku..
aku cume org kecik..
nak bukak mulot lebey2 pon xley buat ape...
so, cume wat je keje...
harap sume akan jadi lebiy baik..
amin....

No comments:

I'm Back!!

Tajuk acah-acah taiko sgt.. wekkk Im back sbb lame tak upload.. kat opis xde line tenet. dah 8 bulan kot.. Hari ni baru repair.. baru e...