Sunday, April 24, 2011

Jom Muhasabah Diri..

assalamualaikum...
jam dah pukul 1.56am...
mlm minggu, ape brg tido awl... hehe..

mlm2 yg indah nie, tetibe terase nak muhasabah diri plak.. hehe..
ye lah, kite sebagai manusia yg tak lepas wat silap.. mungkin pasan or tak.. yg elok nye biarla kite pasan, jd kiter tau ape yg ptt kite ubh..

2,3 menjak kebelakangan nie, byk perubahan yg aku nmpak kat diri sediri.. ini bukan nak buke pekung kat dada, tp nak share n nak cermin diri... ye la, kdg2 kite ni x nmpak.. asik la nmpak salah org jek.. org tu jht, org tu salah, org tu penting diri. tp diri sendiri ade nmpak?? xde kan... so cermin diri ni la penting utk kiter tau n nmpk, ape sikap yg ptt kiter ubah...

aku bukan la baik sgt... manusia biase je bai... x lepas wat salah silap...
dan sehari 2 ni, aku tau.. aku byk mengusik ati2 org sekelilng aku... nape ntah, rase makin giler nekad... suke2 je nak wat ape pun... erm, ni la yg aku risaukan..

camne nak wat perubahan?? sian mereka2 yg terkena tempias nye... nti makin melarat.. susah nak ubh.. aku nak jd cam duluu.. lembut sket... skg giler kasar, nekad n ati kering.. walaupun x la tahap bunuh org.. tp mungkin kalo x dibendung, bole mencederakan 'ati org'. heee~~

well, alhamdulillah.. bersyukur sbb tak terlewat aku nak mengingatkan diri aku tentang kekurangan n masalah diri aku nie...akan cube buat perubahan utk baik pulih ape yg kurang.. moga dipermudahkan segalanya...

tu je lah kot.. act, post ni aku wat sehari.. dr 1.56am smpai 11.33 pm... muahahaha.. smlm tertidur.. mlm ni br sambung abiskan.. ape pun, yg baik dtg nye dr Allah n yang kurang dtgnye dr diri aku sendiri....
wasalam..


No comments:

I'm Back!!

Tajuk acah-acah taiko sgt.. wekkk Im back sbb lame tak upload.. kat opis xde line tenet. dah 8 bulan kot.. Hari ni baru repair.. baru e...