NUFFNANG

Saturday, October 8, 2011

Keje Kat Gunung Ledang


last week, ade pogram gi gunung ledang.. bwk 40 org penghuni untuk gotong royong.. aku, zila, en rahman n beberapa kakitangan lain join gak le.. eskot la katekan.. padahal tumpang sonok jek.. sesekali keje luar pusat kan. gerak kul 8.30pg. sampai sane bdk2 di bahagi 2 kumpulan.. kebersihan area chalet n area air terjun.. aku? mane2 pon bole.. hehehe..

mule2 join area chalet.. tp boring plak.. join area air terjun... jln punye jln, last2 smpai kat kolam puteri.. perghh... gegel lutut. ketinggian 900ft. ni kolam last utk mandi2.. kalo nak tgi lg, gi daftar utk mendaki trus..



kolam puteri. biase je pon, cume tinggi n bersih la air die banding kat bwh. sejuk gilerr...

sape nak slide? ada beran? kalo korang beran, aku mmg heran.. heeee

dr dulu aku mmg terpikir bwk budak2 wat kebersihan kat gunung ledang nie.. ni tmpt kiter.. kalo kiter x jaga, sape yg nak jaga, ye x? kdg2 aku sediy ngn sebilangan org kite yg takde sivik.. buang sampah rata2.. ssh sgt ke nak buang kat tong sampah..esk2 dah jd penyakit, kang susah kat sume org... btl tak??

b4 mandi2... kebersihan dulu ye... cintailah sungai kite..

dah selesai aktiviti gotong royong.. aktiviti seterusnya adalah.. bedebussss.. jom mandi!!!!

kelakor je tgk dorang ni... mcm2 terjun ade.. terjun sampai dahi koyak pun adei.. yenaadeiii..

gerak blk dlm kul 1.30... naik 1 kete pusing kt ladang sagil, tgk mini zoo.... hehehe.. x sangka ade zoo kecik dlm estet tu... blk sakit kaki sbb mendaki 900ft.. :P

No comments: