Wednesday, November 30, 2011

Pada Suatu Petang

pada suatu ptg yg mendung... tetibe zila ajak gi tgk empangan.. dah dkt 2 thn keje kat sini, n tiap kali musim ujan & banjir, issue empangan mesti ade, tp aku x penah tgk lagi tmpt tu.... ok, zila ajak, aku join je.. ngn en mahmood n wan... dalam perjalanan nak gi sane mesti lalu sawah yg tgh naik cantik.. nmpak pulak gunung ledang, cantik tau!!!

cuaca mendung tp kat gunung terang jek..

gunung ledang di selaputi awan.. :)

dr jarak dkt sket.. comey...

jln merah.. tgk air dah naik...

dan lagi...

sawah ring


nmpak x org tgh2 tu.. die tgh menjala.. byk gak ikan die dpt.. tp berani sungguh la die berjln dlm air tu.. cr rezeki gtu la kan...

tuan tanah kedaung kene ade gambo jugak.. bahan bukti katenye... blk keje, harus la berpakaian skema.. hehehe...

wan, en mahmood n zila.. aku n zila study camne nak bukak empangan nie.. sbb len jek tgk.. hehe... upe2nye cam pemberat.. bukan cam bukak pintu tu...

kisah empangan akan timbul bila musim ujan... biler ujan lebat, air akan naik.. so, kalo empangan ni x dibukak, kg keliling akan banjir teruk n kemungkinan empangan ni bole pecah atau retak utk tampung air yg byk tu.. tp kalo di bukak pulak, tmpt keje aku akan banjir... tahap air naik tu tgk pada ujan, kalo byk.. tgi la air nye.. kalo x, tak la tgi.. kenangan bln 2 ari tu cukup wat kami lebiy bersedia.. byk brg rosak, harta jahanam... so, skang tgh bersedia kalo banjir dtg lg.. takde pilihan pun... kalo ujan lebat n berterusan, ini lah risikonye... so, kite cume bole meminimumkan kerugian n kerosakan.. tu je la yg mampu pon.... stkat hari ini, persediaan dah bermula... masing2 standby jek.. tp harap2 tak berlaku la.. mls nak ulang alik keje tmpt lain.. walaupun banjir lps bwk kenangan yg best, tp xnak lg dah.. penat.. :)
ok la.. bye...

Sunday, November 13, 2011

alamak toyol!!

Sinopsis:

Kisah bermula dengan Pak Umar yang pergi berjumpa dengan bomoh untuk mendapatkan toyol atas niat untuk cepat kaya. Bomoh itu mempunyai banyak koleksi toyol dan setiap toyol mempunyai harga masing-masing. Oleh kerana tidak mampu, Pak Umar mengambil toyol yang paling murah. Setelah mengambil toyol dari bomoh, bomoh tersebut mengecop barcode di dada kiri Pak Umar. Pada waktu yang sama, Fakhrul dan Kudin yang juga merupakan sahabat baik juga memikirkan jalan untuk mendapatkan duit. Hampir setiap hari mereka mencuba kaedah baru untuk merompak namun semuanya gagal.

Sehinggalah pada suatu hari, Fakhrul dan Kudin mahu merompak Pak Umar namun Pak Umar tiada duit untuk diberikan pada mereka. Pak Umar bercadang mahu memberi toyol tersebut pada Fakhrul dan Kudin. Pada mulanya Fakhrul dan Kudin menolak toyol itu. Namun lama-kelamaan mereka sanggup untuk menerima toyol itu daripada Pak Umar. Toyol beralih arah dan barcode di dada kiri Pak Umar hilang serta-merta dan timbul barcode di dada kiri Fakhrul dan Kudin. Sejak hari itu, bermulalah kisah Fakhrul dan Kudin yang mahu jadi cepat kaya. Malangnya nasib mereka apabila toyol yang diambil dari Pak Umar itu tidak pandai mencuri. Fakhrul dan Kudin terpaksa mengajar teori dan praktikal kepada toyol tersebut untuk mencuri.

Di satu tempat yang lain, Farah yang selama ini setia bekerja dengan Daniel akhirnya mengetahui rupa-rupanya selama ini Daniel menjalankan perniagaan haram iaitu dengan menyeludup dadah. Farah yang mengetahui hal ini telah membuat laporan polis namun pihak polis tidak berjumpa sebarang bukti. Daniel berdendam dengan Farah dan berniat mahu menghapuskan Farah. Suatu malam yang dingin, oleh kerana banyak kali gagal dalam mencuri, Fakhrul dan Kudin berniat untuk mengembalikan toyol pada Pak Umar kembali. Toyol dengan wajah sedih meminta satu lagi peluang dari Fakhrul dan Kudin. Toyol telah masuk untuk merompak rumah Farah dan di sini menjadi titik permulaan pertemuan antara Fakhrul, Kudin dan Farah. Fakhrul dan Kudin terpaksa menolong Farah untuk membongkarkan rahsia Daniel dalam masa yang sama mereka terpaksa mencari Pak Umar untuk mengembalikan toyol tersebut.

ok done!!!

aku tgk citer ni seminggu sebelum tgk abuya.... mesti ramai dah tgk citer nie.. pd aku citer ni bosan walaupun ade part yg agak kelakar tp keseluruhan x memuaskan jiwa aku.. bosan sbb asik scene yg same.. nak merompak tp x berjaya... mmg betul, toyol nak mencuri, tp toyol ni bongok... tp, bile scene yg sameee jek... bosan okeh.. aku jarang terlelap ime tgk movie.. tp kali ni, sendiri mau ingt.. huahuahua.. ok la, mesti org meluat ngn aku kan.. ade jek tak kene. mesti org kater, wat citer sendiri laaa.... huhuhu..suke ati aku la nak komen pon... hak individu kan... lalalalala~. bye2...

Jalan-jalan tgk AbUYA

13/11/2011.. sekali lagi entry lapok... hehe...
melayan kan bestfren sy nak tgk wayang citer abuya.. kul 10 pg gerak la sy ke melaka.. dataran pahlawan.. punye la semangat, siap booking online tiket wayang.. takut fully booked la.. ari minggu la katekan... hehehe..

drive all d way to melaka...

sampai je sane, parking kete.. nyaris kene saman... hehehe... lmbt sket jek, brader tu dah siap nak tulis saman.. siot tol.. sib baik sempat.. kalo x, rm30 byr saman.. x kose aku...

setel semua.. gerak ke kaunter tiket dulu... utk memenuhi impian im... sampai kat kaunter, kosong lg panggung nye.. mamat kauter ckp, kalo ktorg jek 2 org yg ade.. movie tu akan d batalkan n duit akan refund... pelik gak, padahal movie abuya ni br 4 ari kat panggung.. xkan takde langsung yg nak tgk... mungkin awal lg kot.. x kisah lah... apepun window shopping dulu dulu...
lepak big apple dulu.. pekena donut sat.... mkn donut durian.. fuh, super sedap.. nyumm... :)

ngn im g teruja nk tgk abuya.. :)

ngn donut faveret... :P

ok, movie time.... gi naik kat wayang tu... nk pastikan, ade ke citer yg im nk tgk tuh.. huhu.. apsal perlu ulang 2,3 kali yg im nk sgt tgk citer ni eh??? huhuhuhu...... ape2 pon gi kaunter dulu... confirmkan tiket.. mamat tu kate ok, bole tgk.. maksudnye, ade la org lain yg nak tgk gak citer nie.. ok la tu kan.... ape2 pun, gi beli popcorn ngn air dulu.. semangat2... hehe...

tgk poster dulu yekk...
ok, nak sinopsis ke eh?? nak?? bole2... jap eh.. google sat.. :)

Sinopsis:

Di sebuah kampung bernama Kampung Bukit Lalang yang terletak di sempadan Malaysia Thai,10 KM dari garisan sempadan Thailand. Seorang peniaga bernama Abu Zakaria telah datang ke kampung ini dan berkahwin dengan Rubiah seorang wanita kaya di kampung Bukit Lalang. Selepas itu Rubiah menghantarnya ke Turki untuk belajar ilmu agama, tetapi bila dia pulang ABU ZAKARIA membawa pulang seorang perempuan GRO berbangsa Turki yang dijadikan isteri keduanya. Kepulangannya ke kampung membawa sedikit perubahan pada dirinya.

Dia telah menyerapkan unsur- unsur penyelewengan serta menyesatkan sebahagian penduduk kampung itu. ABU ZAKARIA telah menubuhkan markaznya sendiri yang diberi nama MARKAZ KHALIFAH dan mengelarkan dirinya sebagai ABU YA. Sejak terdirinya Markaz Khalifah ini, semakin ramai pengikut dari berbagai bangsa, agama atau pun keturunan yang mengikut ajaran sesat ABU YA. Dengan kebolehan luar biasa yang dipelajarinya semasa di Turki itu membuatkan ABU YA lebih kuat dan berkuasa. Dia bernikah lagi dengan Adawiyah anak seorang pejuang pemisah PATTANI dan mempunyai seorang lagi isteri bernama Suraya.

Kerana kesesatan yang melampaui batas segala kegiatannya telah diketahui oleh orang kampung dan pihak berkuasa Malaysia Thailand. Kehidupan songsang yang diamalkan oleh pengikut ABU YA telah menjadi daya tarikan dari golongan sampah masyarakat untuk menyertai kegiatan ABU YA. Markaz Khalifah bukan sahaja dijadikan pusat pemujaan tetapi juga menjadi pusat latihan perang yang lengkap dengan senjata api. Kisah ini bermula dari tahun 2002 dan telah dimusnahkan oleh pihak berkuasa Malaysia Thailand pada Julai 2005 atas kesalahan ingkar dan cubaan merampas kuasa dari Yang DiPertuan Agong..


Giler panjang sinopsis.. hehehe... ok, jom masuk wayang.. bilik no 2 kot.... masuk jek, sunyi.... erm, ade 2 org jek... blm msk kot penonton2 lain... ape2 dok dulu.. silent fon.. iklan mula.. tgk thriller filem misteri jln lama mcm menarik... suke2. nti kite tgk eh... :) ok, movie start... tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...... nape cume ade 8 org jek... biar btl???????? alah mak... sian nye.. mmg teruk gilerr..x laku.... kesian2... ape2 kene tgk.. best ke x, rugi ke tak..

minit ke minit... citer ape kah ini??? nape mcm ni??? cam 80an.. masih ade citer yg mcm nie??? okey, jln citer mungkin ok n kalo di garap ngn baik, citer ni bole jd menarik.. tp alamak... rugi giler kuar citer nie.. faizal hussin, i like... dr muda pon suke die. tp malangnye, cerita tu sendiri.. dah mcm citer porno sket2 pon ade gak...jgn salahkan org kiter kalo tak nak tgk cerita org kiter... hasilnye???? rugi!!!!!

kami selesaikan menonton dgn gelak ketawa dan sedikit maki hamunan... dah la 8 org jek... citer cam haram.. plz la penerbit, director.. wat la filem yg baik sekurang2nya, kami x rase rugi byr utk menonton filem kamoo.... aduyai....

sebelum kuar, ade sket gambo kenang2an...

peace !!!! kami saje dlm wayang nie!!!!!

tamat..... kosong kan sit???? erm, senang nak kemas kan??? hehe
ok la... bye2

Selamat Pengantin Baru Maryati!!

okey, ni entry dah berkurun... huhu..
ari tu sempat masuk gambo jek..
12 hb 11 ari tu, kwn aku kawen... die ni kawan sekolah menengah dulu.. lame gilak x jmpe die nie.. ade gak ctc2 tp x penah jumpe.. x sangka lak, die kawen, die jmput, sms n anta kad jugak... terpanggel la utk dtg.. :)
gerak dr muar kul 11 am.. sampai umah mar kul 3.. tu pun sbb singgah cr present utk pengantin.. ujan je sepanjang jln.. kuat mkn belacan agaknye mar nie. hehe...

persalinan purple gitu... teruja you coz i like purple.. hehe...

theme purple... i like... mkn..mkn n mkn.... alhamdulillah... rezeki u allsss...


aku dan pengantin...

aku nak ucapkan selamat pengantin baru kat maryati n pasangan shahrul aswad.. semoga berbahagia sepanjang hayat n di kurniakan anak2 yang ramai.. hehe... all d best my friend!!.. :)

Banyak Je cerita.....

byk nak post..
tp x sempat....
tunggu la kalo ade mase...
:)

Wednesday, November 9, 2011

Jalan-jalan raya... heeee

ni adalah entry minggu epas. mase raye aji tu.. dah bersawang dah.. br nak upload.. huhuhu.. bz beb... ok, ni mase raye aji ari tu.. 6hb 11 2011.. cam xde ape nak wat kat umah.. so aku ngn im kuar la merayau2.. ktorg gi kukup laut... usha2 nak gi pulau kukup... dah 29 thn idup, x tau plak ade pulau kukup.. ni baru la tau.. huhuhu...

ktorg smpai kukup laut tu dlm 3.30ptg.. jln2, trus ade pelawa gi pulau tu... byr cume rm5 per person.. ok la kan...ktorg pun naik la bot ah long tu.. serem you dgr name die.. hehe..

alalalala.. happynye naik bot.. huhuhu...

dah sampai pulai kukup tu, nak masuk tmn negara tu, kene byr rm5.. takde pe pon kat sini.. cume warisan pokok bakau saje... so, sape cintakan alam sekitar, di persilakan hadir... :) sbg anak jati pontian, malu la kan kalo xtau, so kene la amik tau.. jom tour pulau kukup.. :)

ade jambatan gantung.. xlah panjang sgt.. tp seram la jugak kalo naik ramai2.. goyang2 okey...



perjalanan kuar masuk poko bakau nie ade lah 1.2km... owh.. kurus i okeh... lenguh.. cube tgk pic atas tu.. dah kurus sket tak?? hehehe

tgh tggu bot ah long smpai... amik gambo kat jetty.. kenangan neh.. pasni xnak gi lagi dah.. hehe

pas blk dr pulau kukup.. perjalanan di teruskan.. gerak pulak ke tg piai.. ingt nak lepak kat area chalet n kedai mkn atas air.. upenye, ttp pulak.. ye lah, raye la katekan.... amik pic dr jauh je chalet atas air tu... :)

pastu gi tg piai belah taman negara...kat sini kene byr gak rm5 per person cam kat pulau kukup td... lebiy kurang same gak kat pulau kukup tu tp kat sini lg best sket, sbb kiter bole tgk laut besorr.. tgk kapal lalu2.. dpt lg rase dok lepak kat ujung tanah besar asia, belah selatan.. hehe...

tadaaaa.... amacamm caye tak??? ni kali ke 2 aku dtg sini so, x teruja sgt nak amik pic.. huhuhu... biar la pelancong je yg amik gambo...

eh.. kat sini.. nak jugek kann... sebuk jekk..

ha, ni ade petunjuk arah ngn jaraknnye sekali.. so sape2 nak gi obersea ikut shotcut, bole la dtg sini tgk arrow... hehehe... ktorg kat sini smpai dkt2 kul 7.. besttt sgt.. sejuk kene angin petang.... tgk langit tukar kaler... kat sini ktorg jln lebiy kurang 2km.. so seharian kami dah jln lebiy dr 3km.. bkar lemak beb.. blk umah, sibuk ngadu sakit kaki.. hehehe

I'm Back!!

Tajuk acah-acah taiko sgt.. wekkk Im back sbb lame tak upload.. kat opis xde line tenet. dah 8 bulan kot.. Hari ni baru repair.. baru e...