NUFFNANG

Sunday, November 13, 2011

Jalan-jalan tgk AbUYA

13/11/2011.. sekali lagi entry lapok... hehe...
melayan kan bestfren sy nak tgk wayang citer abuya.. kul 10 pg gerak la sy ke melaka.. dataran pahlawan.. punye la semangat, siap booking online tiket wayang.. takut fully booked la.. ari minggu la katekan... hehehe..

drive all d way to melaka...

sampai je sane, parking kete.. nyaris kene saman... hehehe... lmbt sket jek, brader tu dah siap nak tulis saman.. siot tol.. sib baik sempat.. kalo x, rm30 byr saman.. x kose aku...

setel semua.. gerak ke kaunter tiket dulu... utk memenuhi impian im... sampai kat kaunter, kosong lg panggung nye.. mamat kauter ckp, kalo ktorg jek 2 org yg ade.. movie tu akan d batalkan n duit akan refund... pelik gak, padahal movie abuya ni br 4 ari kat panggung.. xkan takde langsung yg nak tgk... mungkin awal lg kot.. x kisah lah... apepun window shopping dulu dulu...
lepak big apple dulu.. pekena donut sat.... mkn donut durian.. fuh, super sedap.. nyumm... :)

ngn im g teruja nk tgk abuya.. :)

ngn donut faveret... :P

ok, movie time.... gi naik kat wayang tu... nk pastikan, ade ke citer yg im nk tgk tuh.. huhu.. apsal perlu ulang 2,3 kali yg im nk sgt tgk citer ni eh??? huhuhuhu...... ape2 pon gi kaunter dulu... confirmkan tiket.. mamat tu kate ok, bole tgk.. maksudnye, ade la org lain yg nak tgk gak citer nie.. ok la tu kan.... ape2 pun, gi beli popcorn ngn air dulu.. semangat2... hehe...

tgk poster dulu yekk...
ok, nak sinopsis ke eh?? nak?? bole2... jap eh.. google sat.. :)

Sinopsis:

Di sebuah kampung bernama Kampung Bukit Lalang yang terletak di sempadan Malaysia Thai,10 KM dari garisan sempadan Thailand. Seorang peniaga bernama Abu Zakaria telah datang ke kampung ini dan berkahwin dengan Rubiah seorang wanita kaya di kampung Bukit Lalang. Selepas itu Rubiah menghantarnya ke Turki untuk belajar ilmu agama, tetapi bila dia pulang ABU ZAKARIA membawa pulang seorang perempuan GRO berbangsa Turki yang dijadikan isteri keduanya. Kepulangannya ke kampung membawa sedikit perubahan pada dirinya.

Dia telah menyerapkan unsur- unsur penyelewengan serta menyesatkan sebahagian penduduk kampung itu. ABU ZAKARIA telah menubuhkan markaznya sendiri yang diberi nama MARKAZ KHALIFAH dan mengelarkan dirinya sebagai ABU YA. Sejak terdirinya Markaz Khalifah ini, semakin ramai pengikut dari berbagai bangsa, agama atau pun keturunan yang mengikut ajaran sesat ABU YA. Dengan kebolehan luar biasa yang dipelajarinya semasa di Turki itu membuatkan ABU YA lebih kuat dan berkuasa. Dia bernikah lagi dengan Adawiyah anak seorang pejuang pemisah PATTANI dan mempunyai seorang lagi isteri bernama Suraya.

Kerana kesesatan yang melampaui batas segala kegiatannya telah diketahui oleh orang kampung dan pihak berkuasa Malaysia Thailand. Kehidupan songsang yang diamalkan oleh pengikut ABU YA telah menjadi daya tarikan dari golongan sampah masyarakat untuk menyertai kegiatan ABU YA. Markaz Khalifah bukan sahaja dijadikan pusat pemujaan tetapi juga menjadi pusat latihan perang yang lengkap dengan senjata api. Kisah ini bermula dari tahun 2002 dan telah dimusnahkan oleh pihak berkuasa Malaysia Thailand pada Julai 2005 atas kesalahan ingkar dan cubaan merampas kuasa dari Yang DiPertuan Agong..


Giler panjang sinopsis.. hehehe... ok, jom masuk wayang.. bilik no 2 kot.... masuk jek, sunyi.... erm, ade 2 org jek... blm msk kot penonton2 lain... ape2 dok dulu.. silent fon.. iklan mula.. tgk thriller filem misteri jln lama mcm menarik... suke2. nti kite tgk eh... :) ok, movie start... tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...... nape cume ade 8 org jek... biar btl???????? alah mak... sian nye.. mmg teruk gilerr..x laku.... kesian2... ape2 kene tgk.. best ke x, rugi ke tak..

minit ke minit... citer ape kah ini??? nape mcm ni??? cam 80an.. masih ade citer yg mcm nie??? okey, jln citer mungkin ok n kalo di garap ngn baik, citer ni bole jd menarik.. tp alamak... rugi giler kuar citer nie.. faizal hussin, i like... dr muda pon suke die. tp malangnye, cerita tu sendiri.. dah mcm citer porno sket2 pon ade gak...jgn salahkan org kiter kalo tak nak tgk cerita org kiter... hasilnye???? rugi!!!!!

kami selesaikan menonton dgn gelak ketawa dan sedikit maki hamunan... dah la 8 org jek... citer cam haram.. plz la penerbit, director.. wat la filem yg baik sekurang2nya, kami x rase rugi byr utk menonton filem kamoo.... aduyai....

sebelum kuar, ade sket gambo kenang2an...

peace !!!! kami saje dlm wayang nie!!!!!

tamat..... kosong kan sit???? erm, senang nak kemas kan??? hehe
ok la... bye2

No comments: