NUFFNANG

Thursday, May 17, 2012

Luahan Hati... ewahhhhh


Ni adalah saya.. gambo mase bertunang 1 sept 2011 ari tu.... :) kekadang sy tak rase pon mcm dah tunang.. sempoi... en tunang pulak bg sepenuh kebebasan utk wat ape saje ( tp ttp pantau dr kejauhan ).. Alhamdulillah, die paham yg sy tak bole di kontrol.. nti meletopsss.....

Saya cuma saya.. Bersyukur pada Allah, sy di beri kekuatan sampai ke tahap ini... byk perkara yg sy hadap.. cume tuhan masih beri kekuatan utk sy terus berdiri kat sini.. Mula2 kan sy keliru.... sy keliru ngn ape yg sy buat... Serius la... sy tak pasti la semua org bertunang akan rase mcm tu ke? maksudnye, ade mase sy terpikir - btl ke ape yg sy buat nie? btl ke die org yg layak utk sy? btl ke die syg sy sungguh2? bole  ke die bahagiakan sy? boleh ke? betul ke? sesuai ke? bla..bla..bla.... byk persoalan..........

tp..... ape yg bole kiter buat.. berdoa n berserah... jodoh,rezeki, ajal maut sume tuhan tentukan.... kiter cume usaha, minta n doa.... kalo tu yg tuhan bagi, itu lah utk kiter...

Nape sy amik mase lame utk bercerita status sy, siapa die kat ati sy.... sape tunang sy..... Sbb sy takut, takut persoalan sy kat atas td berterusan sampai jadikan hubungan sy huru hara.... hari ni, sy rase.. betullah die ni bakal jd laki aku... aku dah cukup yakin, die la org nye.. yesss.... publish!!!!

Aku bukan insan sempurna... Aku tak cantik,gemuk bulat jekkk, kalo ade pon manis sket jekkk la ( bluerkkk!!!) aku tak pandai bergaya, aku tak pandai masak, aku tak pandai jahit walau dah g kusus jahit, pendidikan agama pon tak penuh di dada, sekolah pon tahap biase jek, org kampung yg dtg dr family yg sederhana, keje pon gred biase jek.. So, ape lagi yg aku harap kan? aku cume harapkan seorang yg mampu didik aku jd isteri yg baik, taat n memenuhi serta menerima kekurangan aku dgn sepenuh ati. Jangan diharapkan seorg yg sempurna kalo diri pon tak cukup sempuna.... Alhamdulillah sekali lg, aku harap, di permudahkan semua urusan... di tenangkan hati.. di beri kebahagiaan dunia dan akhirat.. Amin...

No comments: