NUFFNANG

Monday, November 19, 2012

24 weeks pregnancy....

Assalamualaikum...
 
 
Selamat pagi isnin... Selamat bekerja.. Hehehehe.. Mesti malas je nak bangun pagi tadi kan. Biasa lah, monday blues la kononnya kan..
 
Hari ni aku ada check up kan klinik pukul 8.00 pagi tadi.. Ingatkan aku la paling awal, tapi alamak, sekali dah ramai la pulak.. Klinik kerajaan la katakan....Lambat la jawabnya.. mak redho je..

Macam biasa lah, datang je, kene gi kencing dulu..Pastu check tekanan darah, darah macam tinggi pulak, mmg la tinggi sbb jantung aku tgh berdebar2... repeat lagi sekali, alhamdulillah okey dah.. check hb pon dah okey, last month rendah.. Timbang berat badan, ehem... terberat la pulak.. hahaha.. pastu nurse tu boleh pulak tanya, selera makan eh kak.. Nak jugak aku jawab, kalo dah misi bagi vit b komplek soh mkn.. Jangan di tanya selera ke tidak.. aishhh..... Pasni kene diet sket la kot.. ngerii jek..

Then, jumpa doctor.. Disebabkan minggu depan aku ada appoiment kat hospital Muar, so doctor soh aku jumpe die lg khamis minggu depan, dia nak tengok laporan dari Hospital Muar dulu.. Ok lah kalau camtu, then ambik time slip.. Ingatkan dah boleh balik, tapi baru teringat nak kene injection pulak.. alahmak, nie yg den tak gemar nie.... Jumpa nurse, check perot pulak, tinggi perot 31 cm, naik 1 cm dr bulan lepas.. tinggi kan?? tu plus ngn fibroid sekali.. tu yg tinggi je.. Pas check perot, amik ubat vit b, vit c ngn asid folic... Patu gi injection ATT.. Sakit okeh...  sampai skang nie pon rasa sengal.. sedihnyee, dah la en hubby takde.. kalo tak bole nak manja2.. huhu.. motipp???? gatallllll!!!

Dah selesai sume, baru la boleh balik... Sedar tak sedar dah 24 minggu dah baby ade dlm peyut nie.. kejap je kan... Harap semua akan ok, baby sihat n aktif,, Takda masalah lain InsyaAllah..Doakan untuk saya yerk... Terima kasih..

besar tak perot saya???? hehehehe

No comments: