NUFFNANG

Monday, November 26, 2012

25 weeks pregnancy

ASSALAMUALAIKUM....

Selamat petang isnin.... Apa khabar hari ini? Aku sihat seperti biasa...  :)

Pagi tadi ada check up kat Hospital Sutanah Fatimah Muar.. Appoiment pukul 8 pagi... Pukul 7 dah bergerak dari rumah, ingatkan dapatlah jadi peserta pertama.. hehehe... Tapi dpat angka giliran ke 7.. okeylah kan.. bajet2, dalam kul 10 selesai,bolehlah gerak balik, sebab nak masuk office semula.. Ada lawatan besar hari ni, so kene jugak masuk kerja.. kalau tak, adalah lebih balik membalok tido2 kat umah.. :P

Mula-mula check urin. Pastu check berat n tekanan darah.. Berat turun 900 gram.. hehehe.... Tekanan darah cam biasa, agak tinggi... ermmm.. semoga semua ok sajek.. Pastu gi scan, tgk la fibroid tu, nampak nya tak banyak berubah.. Masalah nya pulak, baru dapat kesan ada fibroid baru sebesar 7x8.. Yang ari tu 14x10 kan... So dah ada 2 bijik.. Dah macam bawak kembar 3 pulak.. Bila tgk si baby, Alhamdulillah.. nampak ok.. tumbesaran pun baik,, berat baby 900gram.. normal.. Syukur sgt2... masa scan td nampak tapak kaki dia jek.. Landing baik punyaaa anak aku.... hehe.... Takpe la sayang, mama redha je ape pun jadi.. yang penting kamu sihat... ** touching** hehehehhe...

Setel scan, doctor check jantung plak, dia dengar bunyi lain sikit, di sebabkan masa kecik dulu aku ada history jantung berlubang yg tak serius, so dikhuatiri ada side effect pulak.. walaupun lubang kecik, takut jangkitan kuman masa bersalin.. YaAllah, dugaan apa pulak la ni... dapat surat gi ke bahagian check jantung.. apa ntah namanya.. yang aku ingat check echo...huhu... Mauk sana, banyak orang tua2... ye lah, bahagian jantung kan.. pastu makcik2 tu plak tgk aku ngn muka pelik.. lagi2 tengok aku pgg buku merah.. ada makcik tu siap ckp, salah bilik dik, kat sebelah.. Heheehehe... Aku sengih je lah.. mmg nak masuk sini cik.. pastu terus gi kaunter...

Kat kaunter, abang tu soh tgu jap... dok la aku ngn makcik2 n aunty2... Sib baik en hubby ada temankan.. takda la boring sgt.. Masuk dalam bilik check up, akak tu soh tukar baju.. sib baik akak yg check, kalo abg, i tak rela tau.... Hubby lagi la tak rela.. hahaha...... Check punya check, golek punya golek.. Akak tu kata, saya tak nampak apa2 pun... ok je.. Alhamdulillah, syukur sgt2, takda masalah lain.... Selesai check up, gi Farmasi amik ubat then gerak balik... Jam pun dah pukul 12.00.. Awal2 pun, kul 12 gak setel.. Gi makan dulu, pastu bergerak balik.. Nak gi keje pulak.. Lawatan dijangka pukul 1.45ptg.. sempat2... hehehe.....

Sampai tempat keje pukul 1.30ptg.. ok, citer pasal tempat keje nanti entry lain eh.. tu siap bergambar tu... aicehhh..... Hari khamis nanti ada check up lagi kat kk Bukit gambir pulak.. serius la, aku rasa penat sangat.. Sabtu ahad ari tu pon keje jugak.. now, rasenya nak cuti, blk kg umah mak.. nak rehat... dah tak larat dah... Okey la, tu je kot.. now pon dah penat nie... harap semua berjalan lancar.. baby sihat walafiat.. Aku pun kuat nak mengadap segala dugaan dari Allah nie... Insyaallah.. wassalam.....

No comments: