Tuesday, February 18, 2014

March... aku datang......

Assalamualaikum...

Selamat petang u olls... Ada sihat ka?? Lately memang panas, kemarau n kering.. minum la air masak banyak-banyak untuk mengelakkan dehidrasi, demam n batuk kung kung kung.... I pon dah 2 minggu batuk tak baik lagi, cuma rasa dah kurang sket la.. Alhamdulillah...

Sedar tak kita dah nak masuk bulan march kan? Aiceh, ayat mu macam ayat cikgu bahasa melayu tingkatan 5 kan? hahaha... Takde la, just mengingatkan saje yang kita dah nak masuk march sket ari lagi sebab bulan feb hanya  28 hari saje tahun ni... Motif ?? argghhh.. ok2 straight to d point sudahh...

Bulan March ni banyak benda yang ada dalam jadual.. ewahh... Antaranya -

1. Bawak bonda-bonda bercuti dari 2-4 march nanti. Ala tak jauh pon... Dalam Malaysia sahaja.. Nak bawak bonda ku n bonda mertuaku ke Langkawi.. Tak pernah lagi kot bawak bonda-bonda bercuti bersama. Ada rezeki sket, meh la kita berjalan-jalan bersama. Bonda n Bonda mentua plak, cam janji plak, kalo salah seorang tak pegi.. x nak pegi lagi seorang.. amboi-amboi.. macam bff pulak... Okey2, anaknda bawak dua2 sekali okey...

2. Birthday my lovely akim. Wah Alhamdulillah, dah setahun dah anakku... Patut la dah pandai macam-macam.. pagi tadi lagi best. ada lah kotak besar penuh dengan barang dapor, mangkuk, periuk, tuppaware. standy nak pindah la katakan.. si akim tu berdiri kat kotak tu sampai kotak tu tumbang n die terbaring jatuh.. melalak di pagi hari.. terus papa angkat n mama plak rampas dari papa dan sumbat air masak.. tanjat boboy kan... tapi anak bujang, jap je nangis nye, pastu senyum sudah.... Dah setahun dah... kite celebrate nanti ye sayang ku musyuk ku....

3. Pindah rumah.. ye, saya nak pindah rumah.. tapi sebelum pindah, banyak keje nak buat la wei.. nak cat umah baru... baik kan... nak masuk umah sewa tu, cat sendiri pulak.. Tak pe lah, dah biasa.. Bukan apa, nanti bolehlah pilih cat yang berkenan di mata ku sendiri... walaupun sampai la ni tak tau nak pilih kaler ape... blur.... Nak angkat barang, nak kemas rumah.. wahh capekkkk neh neng..

4 Majelis pada 6 hb march nanti... Reheasel mungkin 5 hb.. Yang ni kan, memang bersyukur sesangat la.. sebab masa di maklumkan pada awal bulan 2 ari tu yang majlis ni akan diadakan pada bulan march, memang risau, takut bertindih dengan jadual percutian ke langkawi tu.. Syukur Alhamdulillah, memang ngam-ngam je. Balik dari Langkawi terus ada majlis.. silap-silap tak masuk opis langsung minggu tu.. untung ler kan... hehe.. Majelis ape tu, nanti la akan di kongsi okey. InsyaAllah...

Banyak ke program?? Taklah banyak sangat tp memenatkan n perlu pergerakan yang byk dan jauh.. Semoga semuanya di permudahkan dan Bersyukur sangat atas limpahan rezeki dan kurniaan darI Allah.

Jumpa lagi di lain siaran... Oh ye, esok aku main bola tampar, pls fren, doakan aku.. aku memang bukan atlet.. Takda bakat langsung pun. Tapi doakan terbaik untuk aku dan team. Semoga di mudahkan usaha, dijauhkan sebarang kecederaan dan gembira sepanjang permainan. InsyaAllah.. :)


No comments:

Kebun Kembun dan Mulberi

Assalamualaikum... happy sunday u ols. di johor, sunday keje yerk.. xde makne nak golek2 sampi kul  doblas.. heee Last week aktiviti,...