Sunday, June 1, 2014

2ND ANNIVERSARY

Allhamdulillah.
01 Jun 2014 genap 2 tahun usia perkahwinan kami. Syukur alhamdulillah, macam baru je jadi pengantin baru, eh, dah 2 tahun yerk.. hehe.. 

Sepanjang 2 tahun jadi isteri kepada en mohd alkadri bin amin ni, macam-macam perkara baru yang berlaku, belajar berkongsi, belajar memberi dan menerima seadanya dan belajar bersabar dengan keadaan.. Pengalaman yang sangat menarik okehh.. Masa zaman berkapel-kapel dulu, sket gado,sket sentap pastu bengang memanjang.. tapi bila dah kahwin ni gaduh pun kejap jek, jiwa rasa tenang je, dah halal kan.. :P

Cer tengok muka encik kadri tu, siap wat muka camtu plak.
Baru 2 tahun idup bersama, banyak lagi perkara yang perlu faham dan belajar, Mungkin sebab kitaorg kahwin pon umo dah banyak, perangai pon dah matang, so banyak la give n take. Penat la nak gaduh-gaduh. Tapi manja-manja wajib ada, pujuk-pujuk gurau senda, gelak sakan penting ye adik-adik.. Jangan masa bercinta je nak suke-suke, dah kahwin pon kene jugak. Biar susana dalam rumah tu meriah jek..
Aku terima nikahnya.. sob sob.... yahoooo sah!!! :)
Tak kan lupe perasaan bila sah je jadi isteri, tak nanges pon, rasa lega jek, sebab dah ada orang yang akan bersama susah senang n akan jaga aku n bimbing untuk ke syurga.. Amin.. Perkara penting jugak, lepas kahwin, rajin-rajin solat jemaah bersama. 1st time solat sesama, rasa bergetar jiwa.. Nak nagis pon ye gak.. Touching weii.. :( 
Yeyeahhh dapat cincin baru... :)
 Lepas kahwin, terasa perubahan rutin hidup. Kalau dulu, masak tak masak tak kisah, perut sendiri kan. Sekarang ada perut kena jaga. Aku mmg tak pandai masak, tapi syukur jugak la encik hubby tak cerewet n makan apa saja. Rezeki katanya.. Dan yang paling best, setiap lepas makan, dia akan ucap terima kasih sebab masak. Terharu kan... Ingat ye kaum abang, jangan kedekut ucap terima kasih kat isteri sebab masak untuk kamu, tau tak yg isteri tu penat tau, kerja di opis, balik rumah urus rumahtangga, kalo executive umah tangga lagi penat tau, seharian kerja tak siap kat rumah tu. Tapi tetap tak lupa untuk masak n boncitkan perut kamu dengan air tangan mereka ni.. So, jgn lupa ucap "terima kasih sayang sebab masak untuk abang.. sedap sangat sayang masak" ewahhhh.. :) 

Muke ceria, dah kahwin kan.. hahaha
Selepas 9 bulan berkahwin, dapat hadiah istimewa, sekali lagi hidup berubah. Makin busy, makin banyak tanggungjawab. Dulu berdua dan sekarang bertiga. Tapi rumah makin ceria, kehadiran akim mmg jadi seri dalam rumah. Alhamdulillah, tq kepada en hubby sebab banyak membantu besarkan al hakim, yelahkan name pun hasil usaha sama, kene la saling membantu. tapi ini lah kebahagiaan, fasa kehidupan dan belajar untuk lebih matang dalam hidup. Walaupun dah bertiga, sesekali kena cari masa untuk keluar berdua, dating, tgk wayang  dan beraktiviti bersama. Sebab, kita akan teringat zaman bercinta cintun dulu dan ini akan membangkitkan rasa cinta yang menggebu-gebu.. hahahaha.. ayatttt ko kann....

Bully papa.. kehkehkeh.. masa ni papa nak blk dah, tp aku sibuk tarik nak amik gambo jek.. ahaha
 Untuk en al kadri bin hj amin, selamat ulangtahun perkahwinan kita yang ke 2, semoga kehidupan kita di penuhi dengan keceriaan dan kasih sayang. Dan kita akan terus bersama hingga hujung nyawa. I LOVE PAPA, I LOVE YOU AKIM... Semoga Allah sentiasa memberi rahmat keatas kehidupan kita.

Hadiah dari Allah. Terima kasih Allah sebab hadiahkan
 seorang bintang hati yang sangat sempurna buat kami.
Semoga kebahagian kami kekal selamanya...
TERIMA KASIH ALLAH ATAS KURNIAANMU
SYUKUR ALHAMDULILLAH.

No comments:

I'm Back!!

Tajuk acah-acah taiko sgt.. wekkk Im back sbb lame tak upload.. kat opis xde line tenet. dah 8 bulan kot.. Hari ni baru repair.. baru e...