Wednesday, November 5, 2014

Resepi Buttercream

Okey, i dah janji nak bagi resepi buttercream terlajak senang...

250gram cream well
100gram margerin
150gram gula icing

Cara :
Pukul sampai kembang semangkuk.. Kembang, biler cream tak meleleh bile di terbalik kan..
Bahagi beberapa bahagian, letak pewarna dan sedia untuk di gunakan.

* Cikgu kata - guna marjerin lebih baik dari mentega/butter untuk buat cream, sebab agak pekat sket bila nak bentuk n hasil lebih cantik. Kalo butter die lebih lembut ye anak-anak.Kang nak wat bunge sume jadi bunga layu.
* Cikgu kata lagi - Kalo nak wat hiasan kek ni, lebih baik dalam bilik yang ade econ atau sejuk, so cream tu tak jadi lembik. Masa aku wat ari tu, mmg panas sket, bunga jadi jugak cume agak kurang kemas la. padahal die yg tak pandai, nak salahkan panas pulok.. :P 

Simple kan...

Peralatan lain
 Plastik n nozzle..

Masukkan cream dalam plastik then scrett atas kek..
selamat mencuba!!


No comments:

I'm Back!!

Tajuk acah-acah taiko sgt.. wekkk Im back sbb lame tak upload.. kat opis xde line tenet. dah 8 bulan kot.. Hari ni baru repair.. baru e...